Την τελευταία περίοδο έχει παρατηρηθεί μια αύξηση στην
ζήτηση οδικών εκδρομών. Ένας λόγος για αυτή την αύξηση είναι οι πολύ
συμφέρουσες τιμές σε σχέση με τα αεροπορικά ταξίδια, ή ακόμη και τα ταξίδια με
αυτοκίνητο.
Μια οδική εκδρομή μπορεί να κοστίσει έως και τα μισά χρήματα για τις ίδιες ημέρες στον ίδιο προορισμό. Επίσης σε μία οδική εκδρομή οι συνοδοί και οι διοργανωτές τις περισσότερες φορές θα σου δείξουν μέρη που εναλλακτικά, ίσως να μην έβλεπες ποτέ.
Μια οδική εκδρομή μπορεί να κοστίσει έως και τα μισά χρήματα για τις ίδιες ημέρες στον ίδιο προορισμό. Επίσης σε μία οδική εκδρομή οι συνοδοί και οι διοργανωτές τις περισσότερες φορές θα σου δείξουν μέρη που εναλλακτικά, ίσως να μην έβλεπες ποτέ.
Μπορούμε όμως όλοι να συμμετέχουμε σε μια οδική εκδρομή ? Η απάντηση είναι όχι.
Οι εκδρομές με πούλμαν δεν είναι για όλους, άλλα δεν είναι και για λίγους. Πριν πάρεις μέρος σε κάποια οδική εκδρομή, πρέπει να λάβεις υπόψη σου κάποια σημαντικά θέματα:
1) Θα πρέπει να σκεφτείς ότι δεν είσαι μόνος σου..
Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό πρέπει να είναι η διάθεσή σου να συνυπάρξεις με άλλα άγνωστα άτομα, τα οποία, άλλες φορές θα συμπαθείς και άλλες όχι. Οι συνοδοί και οι διοργανωτές έχουν τόσο την εμπειρία, όσο και τη διάθεση εννοείται, να κρατήσουν τις υπηρεσίες του γραφείου παραπάνω από ευχάριστες για όλους.2) Το πούλμαν έχει προκαθορισμένη διαδρομή.
Μπορεί στην
πορεία μια διαδρομής, κάποιος να γνωρίζει ένα σπήλαιο, ένα μοναστήρι, ή έναν
όντως πολύ ενδιαφέρων προορισμό γενικά. Δυστυχώς όμως ο νόμος (ωράριο οδηγών,
ταχογράφος, επίσημο δηλωθέν πρόγραμμα εκδρομής κλπ), καθώς και το κόστος
(καύσιμα πούλμαν), δεν επιτρέπουν την παράκαμψη, ή την αλλαγή στο δηλωθέν
πρόγραμμα της εκάστοτε εκδρομής, η οποία περιλαμβάνει πάντα τα σημαντικότερα σημεία ενδιαφέροντος τη διαδρομής.
3) Συνέπεια.
Μια λέξη χίλιες σκέψεις. Σε μία εκδρομή με γκρούπ, είναι αδύνατο να συντονιστεί το γκρούπ σε ένα άτομο, λόγω των προαναφερθέντων στην παράγραφο (2) λόγων. Αν κάποιος αργήσει να ξυπνήσει, ξεχάσει το ραντεβού στο πούλμαν κλπ, το πούλμαν έχει πολύ περιορισμένο χρόνο αναμονής. Σαφέστατα το γραφείο, ο συνοδός κλπ δεν επιθυμούν να αφήνουν κανέναν πίσω, εξαντλώντας όλα τα όρια κάθε φορά. Αλλά για λόγους και νομικούς, αλλά και φυσικά ορθούς για τους υπόλοιπους συνεπιβαίνοντες, τα όρια αυτά είναι «στενά».
4) Δυστυχώς, δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα..
Για να
οργανωθεί μια οδική εκδρομή χρειάζεται πάρα πολύς κόπος και χρόνος, και
αντίθετα για να χαλάσει, μόλις λίγα δευτερόλεπτα. Όταν ένα γραφείο έχει κλείσει
έναν αριθμό δωματίων σε ένα ξενοδοχείο, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα αυτά τα
δωμάτια πχ να μην κοιτούν όλα σε θέα, ή να μην έχουν όλα διπλό κρεβάτι.. Το
ξενοδοχείο σε συνεργασία με τους διοργανωτές κάνουν ότι καλύτερο μπορούν για
την εξυπηρέτηση όλων, ώστε να καλύψουν τις προδιαγραφές που έχουν δημοσιοποιηθεί
κατά την αγορά μιάς εκδρομής. Αν εκτάκτως το ξενοδοχείο λόγω έλλειψης διαθεσιμότητας
παραχωρήσει ένα πιο “καλό”
δωμάτιο σε κάποιο πελάτη πχ, δεν δύναται όλοι να λάβουν αντίστοιχο δωμάτιο...5) ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ.

6) Το πούλμαν δεν πάει με το πλάι..... Δυστυχώς...

7) Το πούλμαν δεν πάει παντού.
Αν για κάποιο λόγο (πλημμύρα, κατολίσθηση, πτώση μετεωρίτη κλπ), ο κεντρικός δρόμος σε κάποιο μέρος έχει κλείσει, αν δεν υπάρχει εναλλακτική δεν δύναται η μετάβαση στον συγκεκριμένο προορισμό από κάποιο στενάκι ή παράδρομο… Το γραφείο θα κάνει το καλύτερο δυνατό για τη διεκπεραίωση της διαδρομής, και αν δεν γίνεται, θα αλλάξει τον προορισμό προς την καλύτερη δυνατή διεξαγωγή της.8) Με εξαίρεση κάποιες πολύ σπάνιες περιπτώσεις...


9) Επιστροφές χρημάτων.
Ο διοργανωτής εκδρομής οφείλει να έχει δημοσιοποιήσει και γνωστοποιήσει στους εκδρομείς τις ημερομηνίες για επιστροφές χρημάτων προκαταβολών. Αυτό σημαίνει ότι αν κάποιος δεν ξυπνήσει το πρωί της Κυριακής, και δεν καταφέρει να πάει στην εκδρομή, τα χρήματά του δεν μπορούν να επιστραφούν/μεταφερθούν σε άλλη ημερομηνία, αφού η παροχή έχει ήδη προπληρωθεί. Σαφώς το κάθε γραφείο εξαντλεί και εδώ όλες τις πιθανότητες, ώστε να μην δυσαρεστήσει τον εκδρομέα, όσο αυτό είναι εφικτό.10) Τα τουριστικά γραφεία ΔΕΝ είναι εκατομμυριούχοι..

Μην αντιμετωπίζετε λοιπόν τα γραφεία σαν το κεφάλαιο που χορεύει τα βράδια πίνοντας δάκρυα φτωχών βιοπαλαιστών... Όλοι στο ίδιο καζάνι βράζουμε.. :P
Η εξυπηρέτηση και η παροχή τουριστικής υπηρεσίας είναι κάτι
ιερό, δύσκολο, και θέλει απεριόριστο σεβασμό από τους διοργανωτές. Αντιστοίχως
και κατανόηση από τους δέκτες.
Αυτοί που έχουν το μεράκι και το αγαπούν, σέβονται τον εκδρομέα,
αλλά και τα χρήματα που δίνει για να λάβει μερικές ώρες απόδρασης από την
καθημερινότητα.
Το My Road Trip αποτελείται από εκδρομείς, και απευθύνεται σε εκδρομείς. Κι αυτό μέχρι τώρα
φαίνεται στην αγάπη του κόσμου, την οποία με όλο μας το είναι, προσπαθούμε να
ανταποδώσουμε στο πολλαπλάσιο.